ANVÄNDARMÖTE 2017

Användarmötet inträffar i år den 16-17 november och är förlagt till Clarion Hotel Arlanda Airport i Stockholm/Arlanda.

Precis som förra året kommer vi att vara på en och samma plats under hela konferensen, alltså även under kvällen. Större delen av torsdagen kommer i övrigt att bestå av funktionsinriktade grupparbeten med flera parallella pass. Efter lunch föreläser Elizabeth Kuylenstierna om hur man skapar arbetsglädje på din arbetsplats.

Torsdagens program startar kl 9.00 med registrering och kaffe och avslutas kl 17.00.

Under torsdagskvällen bjuder Eniac på en festmåltid.

 

Fredagens program startar kl 08.45 och avslutas med lunch kl 12.00.

På fredagen får vi lyssna till Gustaf Josefsson föreläser om hur gränsen mellan det fysiska och det digitala börjat upplösas helt. Hans Eskemyr och P-G Carlsson pratar om datoriseringen av svenska kyrkan. Jan Olov Andersson pratar om vad som är på gång inom begravningsverksamheten.

Även i år är det möjligt att på fredag eftermiddag boka in gruppdemonstrationer med personal från Eniac. Då visar vi program/optioner som ni kan vara intresserade av i framtiden.

Vi avslutar demonstrationerna kl 15.

Eniac flyttar kundsupporten till Clarion Hotel Arlanda Airport och vår personal kommer att vara på plats. Ni kommer att ha möjlighet att ställa frågor direkt till oss. I vanlig ordning kommer utställare att finnas på plats.


---------------------------------------------------------------------------------------------

Efter avslutande lunch på fredagen så har ni även möjlighet att boka in en presentation av något program som ni inte redan använder. Demonstrationen kommer att genomföras av personal från Eniac och VA-utveckling.

OBS! Denna programpunkt är ingen utbildning i program som ni redan använder.

Följande presentationer finns:

Aveny Bisättningsjournal – elektronisk hantering av kistor och urnor.

Aveny myCarta (VA-utveckling/Eniac) - digitala kyrkogårdskartor kopplade till Aveny Grav.

Aveny Bokning – ett bokningssystem för den lilla som den stora förvaltningen.

Intresseanmälan görs samtidigt som ni anmäler er till användarmötet.


---------------------------------------------------------------------------------------------

Anmälan sker endast här på hemsidan

Senast fredag den 20/10 vill vi ha era anmälningar oss tillhanda.

Deltagaravgiften för användarmötet är 1 825 kr/person inkl. lunch, kaffe och kvällsaktivitet. Deltagaravgiften för temadagen är 850 kr/person inkl. kaffe och lunch.

Avgifter faktureras i efterhand. Moms tillkommer.

Antalet deltagare är begränsat. Tänk på att anmäla er i tid, de senaste åren har användarmötet blivit fullbokat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hotell

Vi har förbokat rum på Clarion Hotel Arlanda Airport. Många av rummen går att använda som dubbelrum.

Boka rummen senast den 15 september enligt information om hotell.

 

Program torsdag

Program fredag

Hotellinformation

 

Hitta till konferensen

 

Anmälan


Anmälan är bindande. Avgiftsfri avbokning kan ske till och med den 3 november. Vid senare avbokning debiteras 955 kr för torsdag 16/11 och 425 kr för fredag 17/11.

Anmäld deltagare får bytas ut mot annan deltagare.

Vi skickar en bekräftelse inom en vecka efter det att anmälan mottagits av oss. Om du inte får någon bekräftelse inom utsatt tid, vv kontakta oss.